Nytt affärssystem
Från den 1 januari 2022 byter Adact affärssystem och tidredovisningssystem. Detta ser vi som ett steg mot att ”leva som vi lär” då våra interna system i flera år inte motsvarat våra digitala önskemål som vi rekommenderar och tillhandahåller till våra kunder.
Som kund till oss blir väl egentligen den enda skillnaden en något annorlunda fakturalayout och att våra fakturor skickas från Fortnox istället från Hogia.
Undvika fysiska papper
I samband med detta tar vi ytterligare ett steg mot att undvika fysiska papper i vår interna administration och vi vill skicka alla våra fakturor som pdf-faktura med Epost eller som E-faktura. Samtidigt kommer vi ju även helt försöka slippa fakturor från våra leverantörer på papper via posten.
Ni som redan idag får Er faktura med e-post som innehåller en pdf behöver inte göra någonting, dessa inställningar har följt med in i våra nya system. Har Ni haft en riktig e-faktura förbindelse med oss kommer vi försöka återskapa detta leveransalternativ så fort som möjligt men hoppas Ni har tålamod med att det kan dyka upp en pdf-faktura innan vi får igång det igen.
Anmäl dig för e-faktura
Ni som idag får pappersfaktura från oss hoppas vi vill hjälpa oss och gå över till att ta emot fakturan elektroniskt. Skicka då ett mail till faktura@adact.se och ange Ert kundnummer, företagsnamn samt en e-postadress som Ni vill vi skickar fakturan till. Ni kan även maila till samma adress och be oss upprätta sammankoppling för e-fakturering mot Ert affärssystem.
Om Ni upplever att det är viktigt för Er att få en pappersfaktura kan vi göra ett undantag och skicka i pappersformat per post men vi kommer då ta ut en faktureringsavgift på 50 kr per faktura. Ni kommer även behöva betala dessa fakturor till ett nytt bankgironummer eftersom vi då kommer låta Fortnox sköta administrationen av detta. Önskar ni detta alternativ får ni gärna meddela oss på samma mailadress som ovan.